פגוש את הרב: רבני הקיבוץ הדתי והרב הראשי

אבי יעקב 1 Comment on פגוש את הרב: רבני הקיבוץ הדתי והרב הראשי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבני הקיבוץ הדתי וחברי המזכירות הפעילה של התנועה התכנסו במשרדי הרבנות הראשית בירושלים, לפגישה עם הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, להכרות ובירור סוגיות הלכתיות מורכבות הדורשות את התייחסותה של הרבנות הראשית.

השיחה נפתחה בהתייחסות הלכתית רחבה לשנת השמיטה הקרבה. לאחר שרבני הקיבוץ הדתי היפנו את תשומת לב הרב הראשי לשאלות חדשות עמן מתמודדת החקלאות המודרנית בשנת השמיטה, שהן שונות מאלה המוכרות לציבור הצרכנים, אמר הרב: "חובת הרבנות הראשית היא לסייע לכל חקלאי המעוניין להתיישב על אדמתו ולעבד את שדותיו. החקלאים צריכים לראות ברבנות הראשית כתובת בהיערכות לקראת השמיטה, במהלך השנה השביעית ולאחריה. הרבנות הראשית תפעל להעברת תמיכה תקציבית ממשלתית הן לחקלאים המובירים ומשביתים את שדותיהם בשנת השמיטה והן למעבדים את המטעים והשדות על פי היתר המכירה מתוך מתן עדיפות למגדלים במצע מנותק או פועלים במסגרת אוצר בית דין".

בהמשך התייחס הרב הראשי לשאלה מה צריכות לכלול בחינות ההסמכה לרבנות, והוא ציין שמשום חשיבותן ומרכזיותן לעבודת הרב הינחה את הבוחנים לכלול בבחינות ההסמכה גם שאלות הנוגעות ליחסים שבין אדם לחברו: "כבוד הבריות, רכילות, יישוב מחלוקות וקירוב לבבות, הם נושאים שהרב חייב להכשיר בהם את עצמו לקראת כניסתו לתפקיד, מכיוון שהם חלק חשוב ממלאכת יומו".

בהמשך השיחה עלו נקודות נוספות, וביניהן: הֵערכוּת לנוכח הגידול במספר הבנות בוגרות החמ"ד המתגייסות לצבא; מציאת פתרון לכמויות גדולות של תרומת מעשר הנערמות במפעלי ירקות ופירות; הזמנת משטרה ומד"א בשבת לאחר קביעת מוות, ועוד.

בסיום הפגישה ביקש הרב שייקבע מועד לפגישה נוספת, להמשך דיון בנושאים שעמדו על סדר היום אך הזמן לא הספיק בכדי לדון בהם.



1 תגובות

מיין תגובות